מה זה seo

SEO ראשי תיבות של  Search Engine optimization שזה אומר אופטימיזציה למנועי חיפוש.

המטרה היא לשפר את הדירוג והנראות של אתר אינטרנט או דף אינטרנט בתוצאות של מנועי החיפוש.

התחום ידוע בתור "קידום אתרים" או "קידום אתרים אורגני".

בישראל מנוע החיפוש הנפוץ ביותר שתופס 99% מהשוק הוא גוגל ולכן כשמדברים על קידום אתרים מתכוונים לגוגל.

המטרה העיקרית של ביצוע קידום אתרים היא להגדיל תנועה אורגנית לאתר כך שהאתר יעלה למקומות ראשונים בביטויים רלבנטיים

וכך גולשים יכנסו אליו ויהפכו ללקוחות.

מנוע החיפוש גוגל משתמש באלגוריתם (נוסחא) מורכב כדי לקבוע את הרלוונטיות והאיכות של דפי אינטרנט ואתרים בתגובה לשאילתת החיפוש של הגולש.

האלגוריתם כולל בין היתר פרמטרים כמו כמה זמן הגולש שוהה בדף, האם בדף יש קישורים שבורים, האם יש בו כותרות ותוכן מסודר, האם הוא עולה מהר ועוד

כל מיני פרמטרים שעל פיהם הוא מדרג את הדף.

קידום אתרים הוא למעשה ביצוע אופטימיזציה של הדפים ושל האתר כולו כדי שיהיו תואמים כמה שאפשר עם האלגוריתם של גוגל וכך לשפר את הסיכוי שהאתר ידורג גבוה בתוצאות החיפוש.

בדרך כלל מי שמבצע את הקידום הוא מקדם אתרים מומחה שיש לו ידע וניסיון בביצוע של קידום אתרים אורגני.

כדאי לבחור מקדם אתרים שיש לו הצלחות בקידום ביטויים משמעותיים למקומות עליונים בחיפוש.

היבטים מרכזיים של עבודת  SEO כוללים:

מחקר מילות מפתח

מבצעים מחקר של מילים וביטויים שיש עליהם חיפושים בגוגל וכדאי לקדם עליהם את האתר.

למשל בביצוע קידום אתרים לעורכי דין בתחום המקרקעין אפשר לכלול ביטויים כמו "איך לא לשלם מס רכישה על דירה שניה" שזה ביטוי עם 350 חיפושים בחודש ממוצע.

אפשר לחפש מילים שלפי הגיון הגולשים יחפשו, אפשר בעזרת כלים מסוימים לבדוק על מה המתחרים מקדמים ואפשר גם לראות איזה חיפושים גוגל מציע.

אחרי זה בודקים בעזרת כלים מקצועיים כמה חיפושים בחודש יש על המילים והביטויים שנמצאו וכך מחליטים מה כדאי לקדם.

הכנת תוכן לאתר

תוכן איכותי יעזור מקום לקידום האתר ולשכנוע הגולשים ליצור קשר.

התוכן צריך לכלול מאמר מקיף עם תשובה על השאילתה של הגולש וכדי גם לשלב בו תמונות וסרטונים.

לדוגמא אם גולש מחפש את הביטוי "איך בוחרים חליפת חתן" אז כדאי שהוא יתקל במאמר מפורט שמסביר על זה עם תמונות ועם סרטון.

ביצוע אופטימיזציה של האתר ושל הדפים

מקדם האתר עובד על כל דף, משפר את התיאורים והכותרות שלו, משפר את התוכן ואת התיאורים שלו לגוגל וגם רואה איך הוא נסרק בגוגל.

נוסף לזה לכל תמונה ניתן תיאור alt כל שמי שמרחף על התמונה עם העכבר רואה מה יש בה.

כך גם עוורים יכולים לקרוא את הדף וגם גוגל מבין מה יש בתמונות.

ביצוע עבודה טכנית באתר לקידום

בעבודה הטכנית בודקים שהאתר תואם לחלוטין לגלישה בטלפון נייד.

אין קישורים שבורים בתוך האתר.

מהירות האתר טובה ואין למשל תמונות כבדות שמאטות את המהירות.

אין גם שום דבר שחוסם את הסריקה של גוגל.

אופטימיזצית קישורים לאתר

חלק מהאלגוריתם של גוגל רואה איזה קישורים נכנסים לאתר ובהתאם לזה גוגל מחליט עד כמה האתר חשוב וסמכותי.

קישורים לאתר שנכנסים מאתרים אחרים שהם רלבנטיים יכולים לחזק את האתר מבחינת גוגל.

כך למשל אתר של מרפאה שמקבל קישורים מאתרים אחרים שעוסקים בתחום הרפואה יכול מאוד להתחזק.

ניתן בעזרת כלים מסוימים לבדוק מאיפה למתחרים יש קישורים ולנסות להשיג קישורים מאותם מקורות, למשל אינדקסים מקצועיים.

מתן חווית משתמש טובה (UX) לגולשים באתר

חווית משתמש (UX): שיפור חווית המשתמש הכוללת כדי לשמור על מבקרים באתר ולהפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה.

קידום אתרים מקומי: אופטימיזציה לתוצאות חיפוש מקומיות, חשוב במיוחד לעסקים המכוונים לקהל מקומי.

ניתוח וניטור: שימוש בכלים לניתוח ביצועי האתר, מעקב אחר התנהגות משתמשים והתאמת אסטרטגיות על סמך נתונים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *