> > מסע מסכם במסלול מנהיגות נשית של ויצו הדסים
צור קשר צור קשר
הדפס הדפס

מסע מסכם במסלול מנהיגות נשית של ויצו הדסים

"מנהיגות נשית",  מודל ייחודי שנולד בויצו הדסים וכבר מתחיל לקבל את אותותיו במוסדות חינוך אחרים.במסלול זה נלמדים תכנים חשובים בנושא  העצמה וחיזוק הדימוי העצמי של הבנות הפעילות בקבוצה.

המסלול נמשך לאורך כל השנה  פעם בשבוע  וכולל פעילויות מגוונות כגון: הרצאות, סדנאות, וימי עיון. הנושאים הנלמדים : היסטוריה של הפמיניזם, אלימות במשפחה, פרסום סקסיסטי, הפרעות אכילה, מיניות ואמצעי מניעה, פגיעה מינית ועוד.

כמידי שנה, יוצאות החניכות למסע מסכם. עבור חניכות יב' ,שהחלו את המסלול בכיתה י' , זוהי  סגירת מעגל, הן במסלול מנהיגות נשית והן בחיי הפנימייה.

אז.. השנה יצאנו למסע מסכם בכרמל, קבוצה קטנה של 20 בנות בוגרות ומגובשות , אל בית אורן. בדרכינו ראינו את האיזור שנשרף באסון הכרמל,את השטחים שהשתקמו אשר נראו עליהם סמני התחדשות ואת האנדרטה לזכרם של הנספים.

הגענו למקום המפגש, חווית הרוכבים שבבית אורן, כאשר את פנינו קיבלו עם קפה ועוגה.

הפעילות הראשונה, הייתה מלאת אנרגייה- פיינטבול!  (הפיינטבול מבוסס על משחקי הדמיית לחימה המתבצעים ע"י ירי בכדורי צבע המסמנים את הפגיעות) עבור כולנו זו הייתה חוויה ראשונה מסוגה. קיבלנו הסבר מקיף עם דגש על הוראות הבטיחות. לבשנו חליפות וקסדות מגן, הצטיידנו בנשק ובכדורי צבע, התחלקנו לשתי קבוצות ויצאנו למלחמה.  שדה הקרב היה ביער בית אורן, התגוננו מאחורי שיחים ועצים ואף הבנו שלפעמים בשביל לנצח צריך גם לדעת להקריב את עצמך כדי להגן על חברך.

סיימנו את המשחק מלאות אנרגיה ומחויכות, פשוט נהנינו.צבא הבריטי לכבוש את הארץ מידי האימפריה העות'מאנית ובנקודה זו מצאנו אנחנו דוהרות קדימה, אל הפעילות הבאה, רכיבה על סוסים ומשם התפנקנו על ארוחת בשרים עשירה כיד המלך.

לאחר מנוחה קלה המשכנו לתחנה הבאה, נהיגת שטח בטום קאר, היינו 4 בנות בכל רכב, המסלול היה משולב עם דפי חידה

בכתב סתרים. אל נקודת הסיום הגענו בהצלחה. הייתה זו נקודת ציון היסטורית בה אנשי המחתרת ניל"י מסרו מידע לאנגלים בניסיון לסייע ל

את המטמון. צחקנו הרבה ולמרות שהיינו מרוכזות בעצמינו לא יכולנו שלא ליהנות מהנוף היפיפה.