> > סיכום שבועי 05.01.17
צור קשר צור קשר
הדפס הדפס


סיכום שבועי 05.01.17

לצד האירועים השוטפים אלו שבשגרה ואלו שפחות היו השבוע שני אירועים המתרחשים אחת לשנה:

האחד אירוע כלל עולמי והשני לוקאלי ומקומי לחלוטין:

·        יום המורה- שנדחה השנה מאחר והמתנו לצוות המלווה של טיול יב' כדי לציין יחד את היום החגיגי. יום בו אנו אומנם קמים, כמו בכל יום, למלאכת החינוך אך  זוכים להכרת תודה מאורגנת ומכוונת משותפנו לדרך - התלמידים והוריהם.

·        חגיגות השנה האזרחית החדשה או חגיגות הסילבסטר כפי שנהוג לכנותם בחלקים נרחבים של העולם הנוצרי, נחוגו ברחבי העולם וגם במחוזותינו בחגיגות ומסיבות שהגיעו לשיאן בחצות הליל. הספירה לאחור הביאה את החוגגים אל רגע השיא החגיגי. מרבית המבלים חזרו לבתיהם שמחים וטובי לב. גם זו סיבה למסיבה  ושיהיו כאלו בשפע, אלא שרבים מדי לא יודעו את הגבול שבין ששון לאסון ונותרו פצועים וכואבים, מאות פצועים בהם מד"א טיפלה במהלך אותו לילה ברחבי הארץ. 35 אנשים נפצעו בתאונות דרכים שגבו את חייו של אדם אחד, 83 אנשים נאלצו לקבל טיפול בשל צריכת יתר של אלכוהול, 40 אנשים נפצעו בקטטות ואירועי אלימות חלקם נדקרו בסכין.  במד"א כבר רגילים שבסוף השנה הלועזית נדרשת כוננות מוגברת של כוחות הצלה ועזרה ראשונה. נראה כי השבוע שברנו שיא נוסף, בעניין זה לא היינו אור לגויים, היינו במקרה הטוב כמותם.

לא יכולתי שלא להשוות ולחשוב בהקשר זה על אירועי השנה החדשה במסורת היהודית- על ראש השנה היהודי המביא עמו תקופה של חשבון נפש, התחייבויות אישיות ואווירה של קבלה וסובלנות הנובעת מרוח החג וקדושתו. כך גם ציינו את יום המורה. אסירי תודה למחוות המרגשות ודברי התודה, אלו מתקבלים לאורכה של השנה בכלל וביום המורה בפרט. כמו במסורת היהודית לא הסתפקנו ברוח החגיגית וביום זה מצאנו לנכון לבוא לעת ערב ולקיים חשבון נפש אישי וקבוצתי. לחשוב על דרכנו ללמוד מהצלחות וחוזקות ולברר מהם האתגרים שנותרו לפנינו וכיצד נוכל להם. כך בין תודה והערכה לארוחה מפנקת מעשי ידי ההורים הצגנו את עשייתנו, נתחנו ותכננו יחדיו במעגלי שיח את  המשך דרכנו. אנו מודים לתלמידים ולנציגיהם, לנציגות ההורים ולהורים רבים שטרחו ועמלו והכינו כדי לבטא הערכתם ותודתם, תודה לכם. התרגשנו מאוד, חיממתם לנו את הלב וגם את הבטן. היה זה יום חגיגי ונפלא, לא בדרך החגיגית של השנה האזרחית אלא בדרך המסורתית של השנה היהודית.

 סיכום שבועי

במהלך חג החנוכה זכינו במקום ראשון לבנות בכדורשת- נבחרת ויצו הדסים בכדורשת בשיתוף עם מתנ"ס אבן יהודה השתתפו בחופשת החנוכה בטורניר כדורשת לשכבות ז' – ח'. הבנות הנרגשות הגיעו לטורניר חדורות מוטיבציה במטרה לנצח. כוח ההתמדה והליווי של המאמנת רותם הר ציון הובילו את הבנות למקום הראשון וזכיה ראשונה בגביע. תודה לנבחרת הבנות לרותם הר ציון ורותם בן דרור ממתנ"ס אבן יהודה על שיתוף הפעולה.

יום ב' שיר מזמור לבני מצווה- שכבה ז' בהמשך פעילות סדנאית לכבוד שנת הבר/בת מצווה. התלמידים השתתפו בסדנאות גיבוש והעצמה שהתקיימו בנושא קבלת השונה והאחר בדרך חווייתית ומעניינת. תודה לריקי רכזת השכבה המשתלמת ומובילה את התכנית בביה"ס.

 יום ג' שיח אזרחי – תגבורים לקראת בגרות בקבוצות שיח– הסטודנטים להוראת האזרחות המתמחים בבית ספרנו התגייסנו למערך תגבורים לקראת בחינת הבגרות בדרך של שיח אזרחי סביב שולחנות דיון בקבוצות קטנות. הנה שוב באנו לתרום ומצאנו כי נתרמנו. תודה ליפעת דביר, למיכל מנגר, לענת אלון מחנכת יב/7.  סטודנטים יקרים תלמידי יב/7 מוסרים את אהבתם ותודתם עם העשייה שלכם, הם הגיעו למיכל על מנת להודות ולספר כמה עזר להם התגבור וביקשו שעות נוספות בקבוצות קטנות. ביום שלישי בבוקר יהיה תגבור נוסף  – המיקוד הפעם יהיה בנושא רשויות השלטון-הכנסת הממשלה והרשות השופטת.

יום המורה-  מעבר להתייחסות בפתיח אני מבקש להודות  לאורית פיכמן  ולמיכל מנגר, לאלכס, לצחי שעמלו ועמלו כדי לייצר אווירה נעימה ומשפחתית בסטנדרט גבוה שתרם רבות להצלחת הערב. להנהגת ההורים, לשגיא יו"ר ההנהגה ולנעמה כספי שעמלה רבות וגיסה חברים נפלאים לעזרה וסיוע ועל מתנות קטנות ונפלאות: כוס שתייה חמה מעוצבת ונושאת שם, כרטיס הנחות לבתי עסק בישוב, על סרטון התודה והאוכל הנפלא.  בעיקר תודה וברכה  לכם המורים על מלאכה מרובה בכלל ובערב זה, על שיח פורה ומורכב שעסק בחוזקות שלנו וגם באתגרים. הוכחתם שוב שאנו קבוצה מקצועית ומשובחת הפועלת בלכידות ובערבות ידעתם לנתח ולהציע כלים שישמשו אותנו וישפיעו על סדר היום שלנו בהדסים. לאחר שיח ממושך ואפקטיבי נהנו ממטעמי עשרות רבות של הורים שהקפידו להישאר מאחורי הקלעים, לאפות ולבשל לערוך ולסדר בשעה שאנו ישבנו לבנות עתיד. את תוצרי העבודה, יחד עם צילה שפר היועצת הארגונית, נתרגם לכלים שימושיים. כל  שנותר הוא להביא בפניכם את דבריה של צילה ומקבץ של תמונות מייצגות מהיום הנפלא והערב המרתק.

 

 

 

תיבת טקסט:         מתקבלים בברכה ודבר מתיקה ע..מקצועי ומתוכנן היטב. הנושא  והמטרות הוגדרו והיו ברורים, קבוצות הלמידה נבנו בשיקול דעת ,ניכר שהרכזים עברו הכנה מטרימה ונווטו את הסדנאות כך שרוב המשתתפים היו פעילים. במהלך הערב היה שימוש במגוון מתודות שיצרו רצף של הקשבה סקרנות ועניין. לראות צוות המונה מעל 100 איש פעיל ולומד כחלק משגרת עבודה היה מעורר הערכה. הזהות הייחודית  דרך ה ע.ר.ך  באה לידי ביטוי בכך – היה שיח שכלל  ערכים כמו  כבוד, הוקרה ,תחושת מסוגלות. המורים יצרו כלים לטיפול ושיפור האתגרים העומדים לפניהם. יישר כוח לך ולצוות המוביל. בברכה חמה, צילה שפר"

יום ד'

הצגת נתוני גיוס מחזור 2015-2012   ביום בו הורשע אלאור אזרייה בהריגה לאחר משפט מתוקשר וממושך שהעלה את נושא טוהר הנשק לדיון חשוב וערכי כמו גם שאלות קשות כמו: מהות הגיבוי שנותן או לא נותן צה"ל לחייליו? האם מדובר רק בחייל שסרח או שמא זהו תוצר גם של מציאות הזויה ומדיניות עמומה? ומה המקום שאנו מאפשרים לאספסוף המתלהם בחיינו? משפט שהעמיק את השסע בחברה הישראלית הגיע לשלב בסיומו ממש ביום בו הגיעה אלינו טלי מרום מנחת החינוך החברתי במנהל לחינוך התיישבותי הציגה לנו את נתוני הגיוס של בוגרי ביה"ס בשנים 2012-2015. במהלך שעה ארוכה הציגה נתונים ופילוחים שונים המעידים על שעורי גיוס מהגבוהים בארץ הנעים בין 98-100 אחוזים במרוצת השנים. על גיוס נרחב ללוחמה וגיוס הולך ומתרחב של בנים ובעיקר בנות לגיוס יתר איכותי. גאווה עצומה לבוגרים, למשפחות לביה"ס ולקהילה באבן יהודה, בקדימה ובכפרנו. אנו גאים בבוגרים שלנו מהישובים השונים ובבוגרי הפנימייה המגיעים ל 100% גיוס לאחר שהעתודאים ומתנדבי שנת השרות מצטרפים למעגל המשרתים. מניתוח הנתונים עולה כי:

אחוזי הגיוס גבוהים מאוד ומהגבוהים בארץ

גיוס משמעותי המורכב מגיוס ללוחמה ותפקידים משמעותיים (יתר איכותי) גבוה ביותר ומהגבוהים בארץ

2012

אחוז גיוס

אחוז לוחמים/לוחמות

אחוז יתר איכותי 

הערות

גברים

98

71

24

כולל קצונה

נשים

96

8

97

חלק מהקצינות גם יתר איכותי

2013

אחוז גיוס

אחוז לוחמים/לוחמות

אחוז יתר איכותי

לא כולל קצונה

גברים

98

60

20

 

נשים

98

8

84

 

2014

אחוז גיוס

אחוז לוחמים/לוחמות

אחוז יתר איכותי

לא כולל קצונה

גברים

99

58

27

 

נשים

98

6

82

 

2015

אחוז גיוס

אחוז לוחמים/לוחמות

אחוז יתר איכותי

לא כולל קצונה

גברים

100

60

25

 

נשים

99

12

76

 

 

בנות הדסים תורמות ונתרמות מהשרות הצבאי במסגרת שרות יתר איכותי בשעורים גבוהים ביותר ומהגבוהים בארץ.

 

כבוד ותודה לבוגרינו ולהוריהם, למסגרות החינוך השונות בקהילה בכל הרצף החינוכי וכאן בהדסים למחנכים ולצוות ההדרכה, לרכזי השכבה ורכזי התחום בפנימייה ולמי שאמונה על תכנית ההכנה לצה"ל בביה"ס מזה שנים- שרה רז- ס. מנהל ביה"ס

סדנאות נתינה שכבה ח'- שכבה ח עברה יום חוויתי . יום בו כל תלמיד הרים מבט מעולמו האישי לעבר החברה וגילה את הסיפוק שבנתינה. יום זה היה בנוי סביב המוטיב ״תעביר את זה הלאה ״ על מנת להתחיל שרשרת נתינה המתבססת על ערכים חברתיים ורצון טוב. בסיום היום התלמידים מכרו ממתקים. הכסף שנאסף הועבר  לעמותת ״טל חיים״ התומכת במשפחות וילדים נזקקים. תודה לגלי רכזת השכבה ול..

יום שדה בירושלים – כיתה ט'1 יצאה ליום שדה בירושלים, בתחילת היום סיירו במוזיאון אסירי המחתרת ולאחר מכן המשיכו לסיור בהר הרצל אותו הדריכו התלמידים. תודה לדרורית ולירון המורים לשל"ח

קבוצת החקר הגאוגרפית, עומדים מאחוריהם: דניאל משרד המדע, ויליאם מנהל הפרויקט, גילה רכזת הקבוצה ועדי חוקרת החלל והמנחה המקצועית. את הקבוצה הפיסיקלית מנחה יניב אוריאל

ביקור משרד המדע בפרויקט החלל הבית ספרי  לאחר האישור המיוחל של תכנית חקר החלל בחטיבה העליונה ובהמשך לנעשה בחטיבת הביניים הגיע דניאל ממשרד המדע בכדי להתרשם מהעשייה וההתקדמות של שתי קבוצות החקר: קבוצת חקר בהיבטים גאוגרפיים וקבוצת חקר בהיבטים פיסיקליים לאחר דיון ודיווח יצאנו לפגוש את הקבוצה הגאוגרפית בפעילות. כעקרון הקבוצה חוקרת תופעות גיאומורפולוגיות על פני המאדים בהשוואה לכדור הארץ.

 

יום ה'

ערב חשיפה להורי שכבה ו'  נרגשים עמדנו והמתנו להורים של דור העתיד שיגיעו ויתכנסו באולם התרבות של הכפר. כמו "ילד יומהולדת" הממתין בציפייה לחבריו נשמנו לרווחה למראה ההורים שמלאו את אולם התרבות מפה לפה. במשך שעה ומחציתה הצגנו את הפואמה החינוכית הנרקמת בויצו הדסים בשנים האחרונות ולמעשה מזה 70 שנה. בשנה"ל הבאה כ 240 תלמידים צעירים והוריהם יצטרפו לקהליה החינוכית של הדסים ויקחו חלק בפואמה המתארת את העשייה ותוצריה על אנשיה הטובים הצעירים והבוגרים האהובים והאוהבים.

עמיתי היקרים, אחת השאלות הנפוצות הנשאלות בין אנשים המתוודעים זה לזה לראשונה היא במה אתה עוסק?

אני משיב-  מורה אני . זה לא עניין של צניעות נהפוך הוא זה עניין של גאווה.

מורה הוא: פילוסוף רציונליסט-אידיאליסט, אמן השימוש בדעת, המכוון את תלמידיו לחשיבה הצומחת מבסיסה.

מורה מעודד למדנות, תוך שהוא מדגיש את הוראת הדיסציפלינה

מורה הוא מחנך, מנחה ודגם מוסרי לחיקוי התורם לשילוב התלמיד בחברה

מורה מביים מצבים המניעים את תלמידיו לפעלתנות ולעמלנות

מעורר חשיבה ביקורתית, מדגיש את תהליך ההבניה המתרחש בלמידה פעילה ולא רק את התוצרים

מורה הוא פוסט -מודרניסט, המכוון לזיהוי הקשר בין ידע לבין דיכוי ומציע לתלמידיו לבחור את ערכיהם האישיים על סמך פרשנותם והבנתם.

מורה.

שבת שלום

אלי וצוות ההנהלה

 

כפר הנוער ויצ"ו הדסים | לימודי תיכון | פנימייה | מפת אתר | תקנון סליקה
כפר הנוער ויצ"ו הדסים, דואר הדסים 42845, טלפון: 09-8999252, פקס: 09-8995581
עיצוב: איוון טיכיינקו  |  תיכנות: entry